dinsdag 18 maart 2014

Scheveningen 183 Spookschip

Al zwervend over de woeste baren van het Internet komt deze oproep in zicht:

"In een oud fotoboek van mijn Katwijkse schoonouders vond ik een foto van een Scheveningse bomschuit, de SCH183, met het onderschrift "spookschip". Intrigerend, nietwaar. Nou dat vond ik ook, maar na enig gegoogle vond ik o.a. deze site en die van http://www.scheveningen-haven.nl/info/schepen/sch183.htm, maar geen verklaring. Dood spoor helaas.


Nu blijkt dat er op beide sites geen foto beschikbaar is van de bomschuit SCH183, daarom heb ik de bladzijde uit het fotoboek gescand, zodat u die eventueel kan publiceren. Het spookverhaal zal helaas in historische nevelen gehuld blijven, maar misschien dat een oproep op de site nog uitkomst biedt. Ik hou de sites in de gaten.

Florien Vooys, Katwijk"

Iemand enig idee hoe zij op weg kan worden geholpen?

Haar verhaal kunt u hier lezen.